Øllebrød uden øl13

Når man bor i etagebyggeri, og har vinduet åbent, kan man ikke undgå at dufte hvad naboen laver af mad. Og idag stod den på øllebrød. En duft der bringer mig helt tilbage til min barndom i det midt jyske. 
En ret man nødvendigvis ikke var tosset med som barn, men syntes nu alligevel at mindes at det smagte ok! 
Besluttede mig at det skal komme an på en prøve, så den halve pakke rugbrød jeg havde i skabet, blev hurtigt revet i mindre stykker, overhældte med vand, og nu står det i gryden og trækker til i morgen. glæder mig helt til at spise morgenmad. 




Efter lidt inspirations søgning fandt jeg frem til at de fleste kommer hvidtøl eller øl i øllebrød! sjovt nok. Men da det er noget jeg skal spise til morgenmad laver jeg en, hvor jeg undlader øllen ;) 

Du skal bruge: 
Så meget rugbrød som du har lyst til (jeg brugte ca. 400 gram)
Nok vand til at dække brødet i en gryde
Lad det stå og trække natten over. 
Kog det igennem, tilsæt sukker, og blend det til det har en passende konsistens. 
Server med en klat flødeskum på toppen. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar